första december och Världsaidsdagen


Hej .
Idag har vart en helt ok dag. Dock är onsdagar fruktansvärt jobbiga. 
Är helt slut efter dom alltså. Inte så konstigt med tanke på vilka ämnen
vi har, men endå.. På gympan hade vi skrinning. Mina fötter dog lite
men det var kind of fun endå . 

Efter skolan gick jag och minna till svarta katten. Minna bjöd mej på fika :) 
käkade nån god choklad/nogat tårta. Och kaffe såklart. nomnom. 
Sen gick vi ner på stan en sväng och kikade på allt möjligt, och så köpte jag garn
till syslöjden. 

Ikväll blir det å dö i pontus säng. Är så stört trött. D: 
Och imorn är jag ledig! Har ju dagsverke igentligen men har lovat mamma
att fixa hela stallet och lite sånt istället så får va hemma :)

Förövrigt är det världsaidsdagen idag, dagen då man upmärksammar
ett av världens största problem och kampen mot sjukdomen. Det är FN
som startat detta för att bekämpa fördomar mot HIV positiva och för att
uppmärksamma Hiv epedimin och dess offer. Dagen har sitt eget band,
röda bandet eller redribbon. Tycker detta är minst lika viktigt som t.ex rosa bandet.
Det är bra att man uppmärksammar HIV eftersom det länge vart mycket fördomar mot
hiv och folk som har det kanske inte vågar säga till sin partner att dom har HIV
eller kanske inte ens vet om att dom har det. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0